Startside > Om os > Vores historie

Tidslinje

fra smørrebrødspapir til alsidig husholdningshjælper, til hjemme og på farten.

Kompetence gennem erfarenhed. Fra Aluminiumfolie til overtrækshætter, tilberedning til frysning, traditionel kvalitet til spædende innovation. Læs mere om vores historie her!

1937

første trin

Melitta lancerer smørrebrødspapir på markedet.

Udover hovedprodukterne kaffe og te udvikles et udvalgt sortimente af specialartikler til køkkenet.

Disse inkluderede blandt andet husholdningspapir og isolerede kaffekrus.

Kvinde med første bagepapir

1963

Aluminiumfolie

Lansering i Tyskland af den første aluminiumfolie fra Melitta. En omfattende PR-kampangne informerede omkring de mange forskellige anvendelsesområder for det nye produkt.

Aluminiumfolie fra Melitta

1965

Den første plastfolie

Den første plastfolie fremstillet af Melitta lander i tyske køkkener.

I USA havde husholdningfolie været trendy længe, og hurtigst blev de praktiske husholdningshjælpere populære også i Europa.

Melittas plastfolie er forbedret i takt med tiden som er passeret, og idag er den (nu mere kendt under navnet Toppits®) en af de mest anvendte plastfolier i Sverige.

Fødevarer dækket med plastfolie

1967

Fryseposer

Flere og flere privathusholdninger har moderne frysere, og fryseposerne fra Melitta lander på markedet i præcis rette tid.

Frysepose fra Melitta

1973

Stegeposer

Et nyt produkt til køkkenet: stegeposen introduceres og bliver noget af en mindre revolution.

Et opdateret look af bagepapiremballagen: designet i typisk 70'er stil.

Stegepose fra Melitta

1982

Isterningeposer

De første isterningposer lanceres. Hvem behøver almindelige isterninger nu når du så enkelt og smidigt kan fikse is?

Isterningeposer fra Melitta

1985

Beskytter mod frysebrand

Takket være et mikroforstærket yderside forbedres fryseposens kvalitet enormt, og derved beskyttet mod frysebrand stærkere end nogensinde før.

Frysepose med indhold

1988

Fra Melitta® til Toppits®

Inden for koncernen har Melitta nu mere end 200 forskellige produkter fra en række industrier og varemærker.
De forskellige varemærker er udviklet i klare linjer fra hinanden for at afklare de forskellige områder fra hinanden.
Tiltalende, let at udtale og genkendelig - det var de kvaliteter, produkterne i de nye varemærker måtte opfylde.
Det er nu varemærket Toppits® ser dagens lys, som inkluderer produkter til beskyttelse og tilberedning af mad, der tidligere er solgt under Melitta.
"Toppits® på ydersiden, smag på indersiden". I Tyskland bliver den fængslende reklamesang og slogan et absolut jingle-hit.

Toppits® logotype fra 1988

1997

Ziploc® fryseposer

Hurtigt, enkelt, Ziploc®. Første frysepose med lynlås. Ganske cool - præcis som 90'erne generelt.

Ziploc® frysepose med salat

1999

Delbar folie

Anvendelse af den nye delbar folie I isterningeposerne før at terningerne bliver meget lettere at tage ud.

Isterningeposer fra Toppits®

2003

Bagepapir, prægning

Toppits® bagepapir får sin unikke prægning og struktur.

Bagepapir fra Toppits®

2005

Quick-Tops overtrækshætter

Plastfolie 2.0 lanseres på markedet - ukompliceret og med en perfekt pasform.
Med en elastisk kant gør overtrækshætterne Quick-Tops det endnu lettere at opbevare og holde salat, frugt og mad i fad eller skåle frisk.

Quick-Tops® overtrækshætter

2010

Muffinsforme

Ingen pause uden muffins, ingen muffins uden forme fra Toppits®. Toppits® lanserer de perfekte forme i fine farver og mønstre til bagning af småt og stort.

Muffinsforme fra Toppits®

2012

Aluminiumsfolie med bikagestruktur

Ekstra stærk. Ekstra holdbar. Og så enkel at afrive ved hjælp af afrivningssaven. Dobbelt så god, helt enkelt.

Aluminiumsfolie med dobbelt bikagemønster

2015

SafeLoc®

Efter Ziploc® kommer Safeloc®, den sikre lukning til den moderne frysepose.

Frysepose med Safeloc® fra Toppits®

2021

Med 35 % genanvendte ressourcer

Vores produkter og emballager skal være mere bæredygtige, og det er en af vores vigtigste missioner – altid med det store mål for øje: Fra 2025 skal der udelukkende bruges genanvendte eller fornybare råstoffer. Vores første milepæl: En del af vores sortiment med kunststoffolie fremstilles med 35 % genanvendte ressourcer.

2022

Med 70 % genanvendte ressourcer

Et andet vigtigt trin på vejen mod vores mission om at være 100 % cirkulære i 2025: Fordoblingen af de genanvendte ressourcer, som vi bruger til en stor del af vores produkter. Zipper®, Husholdningsfilm, SafeLoc® mv. fremstilles fremover med 70 % genanvendte ressourcer.